Am stat serios pe gânduri până când m-am decis să scriu cele ce urmează. Sper ca cele ce urmează să nu aibă repercusiuni decât asupra patronilor, se știu ei care. Nu este vorba de generalități, articolul merge la țintă, chiar fără să specific care este aceasta.

Aceste rânduri se adresează celor care au habar de piața foto de la noi, proprietari sau cumpărători…

Care este izvorul acestor rânduri? Dacă îmi spunea cineva acum câțiva ani că o să ajung să cumpăr un accesoriu strict foto, oarecum „banal”, nu dintr-un magazin foto de specialitate, ci dintr-un „supermarket” al electronicelor, l-aș fi trimis pe respectivul la plimbare fără să stau pe gânduri.

Uite că am ajuns și într-un astfel de punct. „Povestea” asta are și alte începuturi, ca să mă exprim așa.

Pentru cine își mai aduce aminte, la începuturile „tulburi” în ale „privaților”, accesoriile foto erau greu de găsit în magazinele românești, iar dacă le găseai erau exprimate în valută forte, la o rată de schimb „liberă”, pentru majoritatea fotografilor amatori avansați greu de achiziționat. Se vorbea și de o piață gri. Apoi lucrurile s-au îmbunătățit, lent, dar da, s-a ajuns la un moment dat la un boom.

În București, existau și mai există două magazine importante. Unul dintre ele s-a detașat enorm, dar… tocmai despre asta este vorba.

A existat un boom, găseai de toate la prețuri mai mult decât ok (părerea mea). Apoi a venit criza aparaturii foto, creșterea prețurilor la „prietenul” chinez, acum ceva vreme a început „migrarea” profesioniștilor (ca să fie clar, oamenii pe care îi știu mai bine nu erau pur și simplu vânzători, ci profesioniști, cum nu găseai în altă parte și vorbesc aici nu numai despre foto, da?). În vremurile bune, ca să mă exprim așa, toată lumea avea de câștigat, de la importatori, distribuitori, magazine, clienți. Accesoriile „mărunte” erau importate din zona Asiei… Iar astăzi am ajuns, cum am mai spus, să nu mai existe, iar cele care există să fie disponibile la retaileri de talie mare.

Colac peste pupăză, s-a dorit de către unul din cele două mari magazine foto să își schimbe site-ul din temelii. Și cam de mai bine de câteva săptămâni există numai probleme. Am întrebat și eu, ca prostul, înainte de marea primeneală/schimbare/îmbunătățire, nu s-au făcut simulări? Până și eu, cu amărâtul meu de site foto, când schimb, am acolo un program în care „simulez” și testez. Știți care era din punctul meu de vedere punctul forte al site-ului magazinului respectiv? Rubrica de noutăți, unde vedeai lejer ce s-au mai adus din noutățile lansate, ce a revenit pe stoc, chestii care te făcea să intri pe site de mai multe ori pe zi, când aveai o pauză de respiro la muncă. Acum, nix, nada, nema. Eu unul am cumpărat multe lucruri în acest fel, adică vedeam ceva nou de care aveam nevoie sau despre care credeam că am nevoie, pac, lansam comanda. Apropo, categoria de rucsacuri nu mai există nici acum, după atâtea amar de zile de… testare (?).

Odată cu site-ul s-a primenit și blogul. Sunt și aici câteva aspecte mai puțin plăcute, cum ar fi timpul pierdut să sari peste categorii ca să vezi ce articol nou a apărut. Apoi imaginile din articole… care mici sunt „neclare”, iar mari nu mai ai cum să le vezi.

Și acum stau și mă întreb: de ce toate astea? De dragul schimbării?

Pe de altă parte, magazinul în sine a devenit… „prăfuit”. Părerea mea, în calitate de cumpărător frecvent, atât cât îmi pot permite, este că mai bine începeau de acolo cu ceva îmbunătățiri, cu vitrine pline. În rest, așa cum este acum, mă face să mă gândesc la cum arătau magazinele pe vremea comuniștilor, cu cutii frumoase, dar goale. Exagerez un pic, dar dacă înainte puteai să ții în mână orice produs, acum ori trebuie să aștepți să ți-l aducă din depozit, ori să nu fie pur și simplu disponibil.

Să fi ajuns eu oare un boșorog care în loc să comande de acasă, din fotoliu sau din pat, pe net, vrea neapărat să aibă contact cu un om în carne și oase, să poate un dialog, să mai spună o glumă, să mai râdă un pic?

Reclame

4 gânduri despre &8222;Magazinele foto…&8221;

  1. Buna ziua domnule Voicu, sunt de acord cu Dvs. Și eu am aceeasi problemă. Noul sait al acelui magazin este, pentru mine, (mult) mai greu de utilizat decât înainte; nu-mi aduce nici-un avantaj, mie, client. Atunci cui folosește aceasta schimbare? Există categorii lipsă sau amestecate între ele, contul meu nu mai are toate datele avute etc. De aceea am cumpărat recent de la un alt magazin, de electronice și calculatoare, de-o sumă bunicică. Mă gândesc serios să renunț să mai cumpăr ceva de la magazinul în discuție. Sper să existe astfel repercusiuni și pentru dânșii și să înțeleagă ceva din asta. Așa se întâmplă când îți dezamăgești clienții fideli. Cu stima, LS

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.