Gânduri despre magazinele foto cu ale lor blog-uri sau știri

Știu. E greu. Dar nu imposibil. Trebuie doar să știi pe cine pui să își facă treaba. Și să nu stau pe capul lor, tu, patroane, șefule. Tu îți știi treaba ta. Dacă ai pe cine trebuie, ei bine, ei își știu treaba lor. Nu te băga acolo unde crezi că știi că știi, când tu de fapt nu știi nimic, dar crezi ce știi.

O știre nu se plătește. Este o știre. Pe care o poți da mai departe.

Vrei trafic pe site sau blog. Pune naiba mâna și fă ce trebuie făcut. Sau lasă pe alții să o facă. Tu vezi-ți de vânzări! Dacă mai ești în stare să ții pasul. Dacă nu, angajează pe cineva care știe. Asta dacă ții la afacerea ta.

Am cunoscut mulți care au pus sufletul și umărul la „afacerile” altora, nu ale lor. Și care au fost ușuiți de ăl cu pâinea și cuțitul. Dar ce îmi pasă? Nu este afacerea mea.

Partea proastă? Unii, deștepți nevoie mare, se băteau cu pumnul în piept: bei, am alții zeci ca tine care așteaptă la ușă. Fraiere, pe bune? Se vede! Peste tot. În toate domeniile. Habarniști pe posturi de conducere, ținuți de cei care fac cu pasiune ceea ce fac. Bine, merg afacerile și din inerție. Dar… nu cum ar trebui sau cum ar putea să fie.

S-a ajuns la un nivel peste care nu se poate trece. Asta este.

Dar… dacă toți te ții de un blog, măcar ai grijă de el. Știu, nu îți aduce bani. Dar dacă ești deștept, îți aduce trafic. Acum depinde de tine ce vrei. Poți avea un trafic al unor persoane de nivel mai inferior, poți avea trafic de persoane mai culte. Depinde cine scrie pentru tine în pagina de blog respectivă. Atenție! Dacă pui pe cineva mediocru la butoane, tot așa vor fi și materialele. Pe de altă parte, poți pune și pe mama și tatăl top-ului la butoane, dacă nu îi dai mână liberă sau buget pe măsură, materialele tot mediocre vor rămâne. Bine, vor spune unii, chiar și astea aduc trafic. Da, trafic de influență, hahahaha.

Poveste autohtonă, românească: a fost odată ca niciodată un site de fotografie cu un trafic colosal chiar și în timpurile de acum. Erau tabere, se înjurau ca la ușa cortului, cu argumente dintre cele mai năucitoare. Dar era un site VIU! Mai știe oare cineva ce înseamnă ceva VIU în spațiu virtual? La noi, în afară de site-urile de știri, totul pare a fi în comă.

Caut o pagină de web românească în care să citesc despre fotografie, despre știri legate de fotografie, în limba maternă, scrisă de unii ca mine, în stilul nostru, nu pe stilul corect politic, care nu spune nimic, fără vorbe goale. Nu am găsit. Și sperața este pe ducă…

O firmă de vânzare aparatură foto din orașul meu, începuse un blog… Dar vai, blogul nu mai există, după ce… apăruseră articole numai de unul sau doi autori. Despre… Ce m-a enervat este că cei doi puteau mai mult, mult mai mult. Cel puțin așa îmi place să cred. De ce s-a închis? Nu pot decât să bănuiesc.

O altă firmă, un alt site, care a pornit dintr-o pasiune și s-a terminat într-o afacere. Adică… prost pentru cei care au pasiune, care nu urmăresc bani, faimă și un loc în care nu prea văd a căuta… Articole scurte, neterminate, uneori aiuristice, cu fotografii uneori de toată jena… Dar musai articole să fie. Acum se anunță un concurs de talente. Sunt curios ce va aduce. Ce este de râs: au avut unii care chiar avea harul scrierii, erau și fotografi, știu cu ce se mănâncă fotografia sau cum să testeze aparatura properly. Dar dă-i naibii, nu merită… Să lăsăm tinerii… ăia funcționali, că tot este cuvântul la modă.

A fost odată un site… care te făcea să intri de mai multe ori pe zi, să „scormonești” printre noutăți cu speranța că vei găsi și tu ceva acolo… Ghici ce? S-a dorit schimbarea. De parcă o schimbare contează. Unii erau de părere că este prăfuit, învechit. Dar avea farmec, fraierilor! Farmec pe care ăsta nou nici nu îl are nici cât negrul sub unghie. Noutăți? Mai lăsați-mă! dar ce spun eu aici? Visați frumos. Dar nu vă mirați… că nu mai sunteți pe val.

Nu știu dacă are rost să îi plâng pe cei tineri care cochetează cu fotografia că au parte de… așa ceva.

Apropo, un blog care se vrea la modă nu are mamă, nu are tată. Adică nu are zile libere. O știre se publică cât mai este o știre. Un articol trebuie să aibă conținut adevărat, nu să fie o bifă, gen gata, l-am scris și pe ăsta.

Trafic cantitativ. Goana după click-uri. Bani. Creșterea afacerii. Mai mulți bani.

FRAIERILOR!

Reclame

3 gânduri despre &8222;Gânduri despre magazinele foto cu ale lor blog-uri sau știri&8221;

  1. Mda, referințele la F 64 sunt transparente dar exacte.Degringolada administrării firmei e vizibilă, de cel puțin un an.Site-ul e plin de defecte.Dar…mă bucur că firma prosperă.Altfel, am rămîne la Amazon sau e-bay.Și nu tuturor ne place comerțul la distanță.Mai ales la aparate și obiective foto, unde e preferabil să testezi, cu mîna și ochii tăi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.